Головна » Економіка » Чому в Україні дорого літати?

Чому в Україні дорого літати?

13.10.2016 в 08:10 переглядів: 281 коментарів: 0 Економіка
Дешевих авіаквитків в Україні не буде, поки достаток українців залишається на низькому рівні.

Літати по Україні - в кілька разів дорожче, ніж між містами країн Євросоюзу, не кажучи вже про перельоти за кордон. За останні три роки ринок пасажирських авіаперевезень в Україні пережив падіння і, за даними державіаслужби, в 2016-му почав відновлюватися. Сайт Сегодня.ua дізнався, чи варто українцям чекати повернення в країну лоукостів.


Через низький попит на авіаперельоти вартість квитка по Україні залишається вище, ніж у сусідній Польщі. Переліт з Києва до Одеси обійдеться від 1202 грн до 3193 грн в залежності від дня вильоту та авіакомпанії. До Львова можна дістатися від 910 грн до 2444 грн. Для порівняння, поляки можуть долетіти з півночі на південь своєї країни за 286 грн (Гданськ-Краків). Якщо говорити про міжнародні рейси, то з Києва на Кіпр можна дістатися мінімум за 1389 грн, з Варшави - за 887 грн.

За словами директора Центру транспортних стратегій Сергія Вовка, в Україні недостатній пасажиропотік, який би викликав інтерес з боку глобальних лоукост-компаній і суттєво вплинув на зниження вартості авіаквитків на звичайних рейсах.

У 2015 році в Україні літали 21 вітчизняна авіакомпанія і 35 іноземних. На початок цього року кількість вітчизняних авіакомпаній зменшилася до 14, іноземних - до 25, при цьому зріс обсяг пасажиропотоку на 11,3%. Як відзначають в Державіаслужбі, зростання пасажиропотоку пов'язаний з нарощуванням обсягів перевезень МАУ.

"Якщо говорити про три останні роки, цей період можна умовно розділити на два етапи. Перший - аж до 2016 року, коли через різке погіршення економічного стану авіаперевезення в Україні просіли до 6,4 млн пасажирів, що в 2,5 рази менше показника 2013-го. Це падіння зумовили два чинники: зменшення реальних доходів населення в Україні і фактор безпеки, в тому числі і в авіаперевезеннях. Зараз ми спостерігаємо зростання, але це не за рахунок низької бази і він поки далекий від потенціалу українського авіаринку. Цього року найбільш цікаві тренди в тому, що поступово змінюється карта і географія польотів. Ми бачимо посилення регіональних центрів і зміна маршрутної сітки. Якщо раніше більшість міжнародних рейсів здійснювалися через столицю, пасажир спочатку їхав вКіев, а потім вже летів далі, то зараз активізувалися регіональні аеропорти: Харків, Одеса, Івано-Франківськ і Вінниця ", - розповів директор Центру транспортних стратегій Сергій Вовк.

За словами колишнього заступника міністра транспорту Олександра Кави, дешевих авіаквитків в Україні не буде поки достаток українців на низькому рівні. Вартість перельоту і рівень достатку населення взаємопов'язані: чим бідніша народ, тим менше у нього можливості користуватися авіатранспортом і авіаквиток буде дорожче.

"Все авіакомпанії використовують динамічне ціноутворення. Існує 20 тарифів економ-класу, шість тарифів бізнес- і першого класу. За досить складним програмам визначається, скільки квитків і за якою ціною пропонувати. Це все динамічно коригується залежно від попиту на аналогічні рейси і тенденцій, які є на даний момент. Але авіакомпанії, які виконують рейси в українські аеропорти, використовують набагато меншу дисперсію тарифів, ніж авіакомпанії між європейськими містами. Це продиктовано тим, що у нас є попит на дешеві квитки, але немає на дорогі. Це призводить до того, що авіакомпаніям доводиться усереднювати і зменшувати цю дисперсію навколо середнього тарифу ", - пояснює Олександр Кава.

Зростання показників пасажиропотоку Олександр Кава пояснює тим, що в цьому році збільшився транзитний пасажиропотік "Міжнародних авіаліній". "Зростання пасажиропотоку в цьому році був завдяки транзитним пасажирам, які літають авіакомпанією МАУ через Бориспіль. А кількість громадян України, які літають, скоротилося і продовжує скорочуватися ", - додав екс-заступника міністра транспорту.

Лоукости: що це таке і чому вони не літають в Україну

Українці могли б літати дешевше за рахунок лоукостів - недорогих літаків, які знижують вартість квитків за рахунок виключення з вартості перельоту обіду, багажу, збільшення сидячих місць і продажу квитків онлайн, щоб не містити авіакаси.

Поки в Україні літає тільки один лоукост - угорський WizzAir, який здійснює рейси з Києва до німецького Ганновера і польський Вроцлав. Хоча ще в 2013 році 15% пасажиропотоку країни належало лоукост.

"Зараз в Україні представлений єдиний справжній лоукост - Wizz Air Hungary. До 2015 перевізник широко був представлений в Україні завдяки своїм рейсам і рейсам дочірньої структури Wizz Air Ukraine. Але через кризу українську "дочку" згорнули, через що закрилися рейси в Італію, Німеччину, Іспанію, Грузію ", - відзначає головний редактор сайту про авіаринку avianews.com Олександр Мироненко.

"Дешеві квитки іноді можна знайти з міст України на рейси турецької гібридної авіакомпанії Pegasus, яка зайшла на наш ринок в 2010 році і зараз літає зі Стамбула до Львова, Запоріжжя, Харків. Але це не зовсім лоукост. Це гібрид, який поєднує в собі якості як лоукостів, так і звичайних авіакомпаній ", - додає Олександр Мироненко.

Відсутність лоукостів знову ж таки пов'язано з малим пасажиропотоком. Оскільки такі авіакомпанії зазвичай ставлять на рейси великі літаки приблизно на 200 місць, в Україні вони не будуть заповнюватися, а рейси будуть збитковими.

"Безвізовий режим може стати одним з головних кроків для відновлення ринку. І якщо рішення буде прийнято і вступить в силу, то тільки за рахунок скасування віз можна розраховувати на 10-15% -ве зростання авіаційного пасажиропотоку за рахунок туристів. Це посилить конкуренцію на ринку і боротьбу за пасажира ", - говорить Сергій Вовк.

На думку експертів, для того щоб в країну повернулися лоукост, потрібно, щоб в Україні зріс рівень доходів населення і відповідно попит на авіаквитки. Для заманювання лоукостів в деяких європейських містах таким авіакомпаніям доплачують або активно їх рекламують. Але, за словами екс-заступника міністра транспорту, в Україні є і законодавчі "підводні камені" для лоукостів.


"Законодавство штучно обмежує конкуренцію на багатьох маршрутах: це правила призначення авіакомпаній на маршрути з одного боку, а з іншого боку - двосторонні угоди між Україною та іншими країнами, які регулюють кількість рейсів між країнами", - говорить Олександр Кава.

Як заощадити на авіаквитках

Не всі квитки на лоукост продають за низькою ціною. Частина з них дійсно занижена, вартість іншої половини квитків - завищена. Купуючи квиток за кілька місяців до вильоту, він може обійтися умовно в 300 грн, а перед вильотом в - 4500 грн. При цьому слід купувати квиток на святковий день, зазвичай вони в кілька разів дорожче. Знайти дешевший квиток можна на сайтах-агрегаторах або стежити за пропозиціями лоукостерів.

"Щоб заощадити на подорожі, головне користуватися лоукостами і ретельно планувати свою подорож. Планувати - значить заздалегідь подумати про Каучсерфінг (каучсерфінг - онлайн-мережу, учасники якої безкоштовно надають один одному допомогу і нічліг під час подорожей - Авт.), Пошуку друзів за кордоном або дешевих хостелів і бронювати їх якомога раніше до вильоту. По Україні дешевше подорожувати поїздом. З України той же WizzAir літає не скрізь, їм не особливо попутешествуешь. Краще їхати за кордон, а там пересідати на лоукост - це буде значно дешевше. Але купувати квиток навіть на лоукост потрібно якомога раніше - якщо купити за місяць до вильоту - це вже не зовсім лоукост вийде. Якщо можливо за півроку - це відмінно, але не менше, ніж за два місяці ", - розповідає письменник-мандрівник Макс Кідрук.

Але, як зауважує мандрівник і відеоблогер Максим Заселян, іноді купити квиток майже даром можна і за години до вильоту, в разі якщо попадеться "палаючий квиток". Крім цього, є певні дні, коли на сайтах проводять акції і знижують вартість квитків.

"Так як я прихильник недорогих переміщень по світу, економити намагаюся на всьому, зокрема на перельоті. Нюансів, що впливають на підсумкову вартість авіаквитка, сила-силенна. Щоб відхопити квиток дешевше, варто враховувати, наприклад, сезон. Якщо вибрати поїздку у вересні замість липня, можна добре заощадити, так як це не "високий сезон". Як запевняють багато сайтів-агрегатори, авіаквитки, куплені в п'ятницю, на 13% дорожче, ніж куплені в неділю. Вівторок найчастіше вважається найкращим днем ​​для покупки авіаквитка зі знижкою. Купувати квиток бажано за пару-трійку місяців до вильоту, так шанси заощадити зростають.

Але в той же час можна випадково зайти на сайт і придбати гарячий квиток на завтра за меншу вартість. В економії може допомогти порівняння вартості на різних сайтах-агрегаторах. У всіх різні умови і домовленості з різними авіакомпаніями - порівнюючи, можна заощадити. Але що найголовніше, як на мене, варто підписатися на розсилки гарячих новин всіх сайтів і авіакомпаній. Так шанс пропустити ваш дешевий квиток зводиться до нуля ", - вважає мандрівник.
http://lingvoportal.blogspot.com
Фотографії по темі
Читайте також:
Комментарії 0
avatar
Copyright © 2016 INFOPORTAL