Головна » IT новини » Галузева ІТ-асоціація та професійні аналітичні агенції об'єднують зусилля для боротьби з тіньовим імпортом

Галузева ІТ-асоціація та професійні аналітичні агенції об'єднують зусилля для боротьби з тіньовим імпортом

03.06.2016 в 07:58 переглядів: 391 коментарів: 0 IT новини

Про співпрацю, координацію дій та обмін аналітичною інформацією для боротьби з «тіньовим» схемами при імпорті товарів ІТ та споживчої електроніки домовилися представники Асоціації підприємств інформаційних технологій України (АПІТУ) та міжнародних аналітичних компаній GfK та IDC під час зустрічі, що відбулася в рамках засідання Комітету імпортерів АПІТУ 26 травня 2016.
 

Учасники зустрічі дійшли згоди, що використання оцінок обсягів продуктових сегментів товарів ІТ та споживчої електроніки, їх порівняння з офіційною державною статистикою імпорту, деталізованою по кожному коду класифікатора товарів УКТЗЕД і країні походження, дозволило би виявляти проблемні ділянки та вживати ефективних заходів для перекриття тіньового імпорту. Перекриття каналів нелегального ввезення дозволить не тільки захистити бізнес сумлінних імпортерів, але й істотно збільшить надходження до бюджету. За оцінками профільних асоціацій АПІТУ та асоціації імпортерів побутової електроніки (АУІПЕ) сумарний обсяг податків, несплачених «чорними» і «сірими» імпортерами товарів ІТ та споживчої електроніки, становить близько 3,6 млрд. грн. щорічно.

Згідно з оцінками АПІТУ та деяких виробників, зокрема під час Круглого столу «Тіньовий імпорт ІТ-товарів та споживчої електроніки – основні схеми та пошук шляхів протидії», що відбувся 17 травня 2016, частка тіньового імпорту в ноутбуках та інших товарах ІТ та побутової електроніки за останні місяці не зменшилась, а навпаки, зросла, в тому числі за рахунок неофіційного імпорту товарів, призначених для ринків інших країн.

Микола Фабро, голова Комітету імпортерів АПІТУ, відзначив, що учасники Асоціації регулярно визначають обсяги ринку по кожній групі товарів, керуючись як власними обстеженнями ринку, так і дослідженнями авторитетних міжнародних компаній, таких як GfK, IDC та інших, а також підкреслив важливість політичної волі державних органів для обміну деталізованими знеособленими даними про обсяги імпорту.

В рамках зустрічі Володимир Поздняков, глава київського офісу IDC, представив підготовлений IDC спільно з GfK порівняльний аналіз різних методик оцінки ринку споживчої електроніки на прикладі двох категорій товарів – портативних ПК і планшетів.  

Учасники зустрічі відмітили, що жоден з методів оцінки не дає стовідсоткового результату оскільки, наприклад, IDC використовує номінальну інформацію від постачальників про їх продажі в конкретну країну, а наявність на ринку України великого обсягу продукції адаптованої до ринку Польщі, Угорщини або Сполучених Штатів свідчить про те, що виробники не можуть або не мають бажання контролювати канали продажу. Зазвичай ці товари імпортуються за тіньовими схемами та знаходяться поза увагою аналітичних компаній.

Учасники зустрічі дійшли згоди, що для зниження рівня тіньового імпорту необхідне об'єднання аналітичних зусиль галузевих асоціацій, професійних аналітичних агенцій та держави — як з точки зору аналізу обсягів ввезеної техніки, так і її декларованої вартості.

Фотографії по темі
Читайте також:
Комментарії 0
avatar
Copyright © 2016 INFOPORTAL