Головна » Економіка » Межі Києва збираються розширити

Межі Києва збираються розширити

15.09.2016 в 16:13 переглядів: 397 коментарів: 0 Економіка
Києву необхідно збільшити площу за рахунок міст-супутників.

На сайті Київради з'явилася петиція про необхідність створення в Києві нового району - Борщагівського - з приєднанням до міста сіл Петропавлівська і Софійська Борщагівка. Незважаючи на те що звернення поки не набрало великої кількості голосів, з доцільністю ідеї важко не погодитися. Втім, такий процес як має явні переваги, так і несе значні ризики.

Що дасть приєднання

Розширення меж за рахунок двох Борщаговок, а також за рахунок міст - супутників столиці - Вишневого, Ірпеня, Вишгорода, дозволить істотно знизити будівельне навантаження на "основний" місто.

Яка ситуація сьогодні? "Приміські" села і міста-супутники вже де-факто тісно пов'язані зі столицею - транспортним сполученням, потоками робочої сили, фінансових взаємодією громад. Однак є питання неузгоджених меж, несинхронізованих планів розвитку інфраструктури, а також обмежень для жителів передмістя в користуванні столичними лікарнями, поліклініками, школами, дитсадками, а також адміністративними послугами органів влади. Формально навіть жителям сіл, розташованих паркан в паркан зі столицею, за рядом послуг необхідно їхати в Ірпінь або Бучу, а не в столиці.


Крім того, існує чітка межа між забудовниками міста і передмістя, а також між потенційними покупцями житла в цих сегментах. Жити в багатоповерхівці за містом, з одного боку, екологічніше і дешевше, а з іншого - менш зручно з точки зору логістики та інфраструктури. Будувати в столиці вигідно, престижно і статусно, в передмісті працюють переважно дрібні компанії.

Щоб залишатися в межах заповітної межі міста, будівельники шукають можливості для максимального використання земельних ресурсів столиці. Але навіть якщо вивільнити більшість сьогоднішніх промзон, майданчиків для нового будівництва вистачить всього на 10-15 років. А питання знесення старих хрущовок, схоже, ще довго не зрушиться з місця через його соціальної чутливості.

Якщо ж "межу" розширити, ситуація змінюється, оскільки у бізнесу з'являються нові можливості. До слова, саме тому об'єднання будуть чинити опір глави громад цих сіл і міст, які звикли розподіляти ресурси самостійно. Після об'єднання ці наділи набагато простіше буде переводити зі статусу сільгоспземель в статус земель під житлове будівництво.

Крім того, бажаючих розробити і профінансувати детальні плани території в "новому Києві" буде істотно більше, ніж в Петропавлівській Борщагівці. Не кажучи вже про нові можливості, які відкриваються для жителів довколишніх районів. Якщо раніше вони, працюючи в столиці, платили податки в Києві, а користувалися інфраструктурою в передмісті, тепер фінансовий коло замкнеться, оскільки їхні податки будуть йти в тому числі і на облаштування шкіл та садочків у них під будинком.

З ростом інтересу забудовників до суміжних із столицею районам ціни на житло в "новому Києві" будуть рости. Що підвищить інвестиційну привабливість проектів.

Що може піти не так

Однак об'єднання може мати і негативні наслідки, якщо місто Київ, взявши під крило навколишні населені пункти, не зможе забезпечити їх необхідною інженерною, транспортною та соціальною інфраструктурою. Потужності місцевих електропідстанцій та каналізаційних колекторів може просто не вистачити на тих забудовників, які проявлять інтерес до "нового Києву" і будуть зводити тут вже не малоповерхові, а повноцінні столичні багатоквартирні будинки на 18-25 поверхів.


Крім того, зростання попиту на житло в нових мікрорайонах може стати причиною транспортного колапсу на території цих кварталів, на в'їздах в місто і основних транспортних магістралях, якщо до цього не буде забезпечено розширення доріг і організація руху там комунального транспорту.

У випадку з Борщагівки очевидно, що при прийнятті стратегічного рішення про приєднання необхідно буде розконсервувати проект будівництва в цю сторону мінімум 3-4 станцій метро або з боку Теремків, або в якості відгалуження зі Святошинсько-Броварській лінії (перспектива будівництва нової гілки через аеропорт Жуляни виглядає набагато більш віддаленій).

Також знадобиться кардинальне переосмислення системи регулювання транспортних потоків на Окружній дорозі. Крім транспортної, необхідно передбачити суттєве розширення мережі соціальної інфраструктури.

Зрозуміло, що для міського бюджету столиці сьогодні все це - непідйомний проект. Говорити про його привабливості для інвесторів теж поки рано, оскільки не оприлюднені навіть попередні прорахунки. У той же час, почавши діяти в цьому напрямку вже сьогодні, місто зможе уникнути значного масиву проблем, пов'язаних з перенаселеністю в межах сьогоднішніх кордонів, які виникнуть лише через десятиліття.

Анна Лаєвський, керівник аналітичного департаменту девелоперської компанії Інтергал-Буд.

Раніше повідомлялося про те, що The Economist назвав найкращі міста для життя.
http://finance.bigmir.net
Фотографії по темі
Читайте також:
Комментарії 0
avatar
Copyright © 2016 INFOPORTAL