Головна » Різні новини » Обов’язкова мова обслуговування споживача – українська

Обов’язкова мова обслуговування споживача – українська

22.12.2016 в 09:24 переглядів: 1289 коментарів: 0 Різні новини

Про це йдеться у роз’ясненні Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів.

Якщо споживач не надавав згоди працівникам суб’єкта господарювання спілкуватись з ним російською мовою, то обслуговування недержавною мовою є неправомірним. Джерелами доказів можуть бути записи споживачів у Книзі відгуків і пропозицій та відповіді суб’єктів господарювання на такі записи.

Якщо місцева рада прийняла рішення про те, що російська чи інша мова є регіональною або мовою національної меншини у регіоні, то суб’єкти господарювання мають забезпечити спілкування зі споживачем такою мовою, однак лише за його проханням (вимогою).

Ці рекомендації викладені у листі т.в.о. заступника Голови Держпродспоживслужби керівникам головних управлінь в областях та м. Києві. Держпродспоживслужба проаналізувала виконання територіальними органами Служби функцій контролю законодавства про захист прав споживачів у частині мови, узагальнила практику та напрацювала відповідні методичні рекомендації.

spozh1

spozh2

spozh3

Нагадаємо, російська мова була визнана регіональною в 9 регіонах України (Донецькій, Запорізькій, Луганській, Миколаївській, Одеській, Харківській, Херсонській областях, Автономній Республіці Крим та місті Севастополі).

Угорська мова визнана регіональною у містах Чопі та Берегові, а також в Ужгородському, Виноградівському та Берегівському районах Закарпатської області.

Окремі території Закарпатської області визнали регіональною румунську мову (Тячівський район і 2 сільських ради Рахівського району). Також румунська мова визнана регіональною окремими місцевими радами Чернівецькій області (у Герцаївському районі – 10 сільських рад, Глибоцькому районі – 1 сільська рада, Новоселицькому районі – 2 сільські ради, Сторожинецькому районі – 4 сільські ради, з яких Ніжньопетрівська сільська рада визнала дві регіональні мови – румунську і польську).

Отож, тепер, коли у супермаркеті або в кав’ярні відмовляють в обслуговуванні українською мовою, споживач може посилатися на даний лист Держпродспоживслужби, при цьому обов’язково залишити скаргу у Книгу відгуків і пропозицій.

Фотографії по темі
Читайте також:
Комментарії 0
avatar
Copyright © 2016 INFOPORTAL