Головна » Різні новини » Першими фермерами були іранці

Першими фермерами були іранці

25.07.2016 в 09:57 переглядів: 170 коментарів: 0 Різні новини
Одна з гіпотез поширення фермерства пов'язана з виникненням декількох вогнищ землеробства. Відділ науки «Газети.Ru» розбирався, чи вірна ця теорія і який внесок в розвиток сільського господарства внесли стародавні іранці.

Вчені пов'язують період неоліту з переходом від споживання диких культур і полювання до вирощування культурних рослин і одомашнення тварин. Цей перелом в історії людства також називають неолітичної революцією. Близький Схід вважається одним з найперших центрів, де відбувся перехід до землеробства і скотарства. Близько десяти тисяч років тому тут були одомашнені кози. Крім того, місцеві хлібороби культивували ячмінь і пшеницю.

Родючим півмісяцем називається регіон на Близькому Сході, який разом з долиною Нілу може вважатися колискою сучасної цивілізації. Він простягається з південного Леванту через східну Анатолію і захоплює північну Месопотамію.

Розвитку сільського господарства сприяли висока кількість опадів в зимовий період, повноводні річки і родючі грунти. Незважаючи на досить великі дослідження древніх ДНК, походження фермерства в досліджуваному регіоні залишається невідомим.

Глобальне потепління, а не політика Башара Асада багато в чому спровокувало початок війни в Сирії і поява «Ісламської держави» ... →

Фарназ Брушакі разом з колегами розшифрували послідовність ланцюжків ДНК, отриманих від чотирьох скам'янілих скелетів часів раннього неоліту. Останки були виявлені в гірському регіоні Загросе на заході Ірану. Тут же були знайдені найдавніші свідчення сільськогосподарської діяльності. Генетичний аналіз показав, що місцеве населення ставиться до неописаних раніше етносу - вони значно відрізняються від стародавніх неолітичних анатолийцев, що жили на території сучасних Вірменії і Туреччини і яких нерідко називають ймовірними предками європейських фермерів.

Останки людей, виявлені в Загросе, однак, генетично ближчі до сучасного населенню Пакистану і Афганістану.

Вчені припустили, що люди, які жили в Загросе, відокремилися від населяли Анатолію народів більше 40 тис. Років тому, що послужило стимулом для розвитку і поширення землеробства. Це підтверджує теорію, що культура фермерства виникла завдяки кільком націям, яка поширила її по Європі, Азії та Африці.

В ході дослідження вчені з Майнцского університету імені Йоганна Гутенберга, університетського коледжу Лондона, Фрібурского університету в Швейцарії, Трініті-коледжу в Дубліні при співробітництві з фахівцями з палеолітичного департаменту національного музею в Тегерані розглядали спадковість - наявність однієї і тієї ж форми гена в хромосомах сучасних людей і древніх егейських фермерів. Виявилося, що крім генетичної близькості до народів Пакистану і Афганістану люди з Загросу ​​мають однакові гени з предками кавказьких та скандинавських популяцій.

Вчені не збираються зупинятися в пошуку причин і центру, де відбувся перехід від примітивного господарства до виробництва матеріальних благ. Крім розростання фермерства наукове співтовариство цікавить і географія одомашнення тварин. Зокрема, міжнародна команда вчених виявила, що в епоху неоліту в різних регіонах були виведені предки сучасних собак - гаплотипи європейських і азіатських порід собак значно різняться між собою. Під час дослідження, з яким можна ознайомитися в журналі Science, вчені порівнювали генетичний матеріал, взятий у кількох сотень порід собак, з генами вовків.

Важлива інформація: http://lingvoportal.blogspot.com/p/blog-page_1973.html