Головна » Економіка » В Україні стрімко падає ринок пива

В Україні стрімко падає ринок пива

10.10.2016 в 08:15 переглядів: 324 коментарів: 0 Економіка
Пряма реклама пива незабаром може повернутися на телеекрани, а пивовари ось-ось доб'ються дерегуляції в галузі. ЛІГА.net розбиралася в тому, які шанси пивоварів на спрощення роботи галузі та які наслідки прийняття документа матиме для економіки.

Довга історія

У липні 2015 роки пиво прирівняли до алкоголю. На пивоварів обрушився довгий перелік нововведень. Додачу до вже наявних тоді майже 600 дозвільним документам для легальної роботи, компаніям додали ліцензування виробництва і торгівлі, реєстрацію місць зберігання пива по всій країні, обов'язкову сертифікацію діяльності (раніше вона була добровільною) і атестацію підприємств, механізм проведення якої неясний. Нові вимоги пред'явлені і до маркування - на лицьовій етикетці повинні бути нанесені всі дані про географічне назві місця виробництва і виробника. Крім того, пивовари отримали заборону на рекламу пива. Більш того, брендовані парасольки, стільчики, тенти, холодильники, до яких звик споживач, заборонені.

Таким чином, український пивний ринок став одним з найбільш зарегульований в Європі.

Урядовий законопроект про дерегуляцію на ринку пива, розроблений в травні і спрощує життя пивоварам, депутати проігнорували, не розглянувши. Однак виробники не зневірилися. У липні в парламенті з'явився альтернативний першому законопроект авторства Оксани Продан і нинішнього глави парламентського комітету з питань податкової і митної політики Ніни жителя півдня, який передбачав скасування або пом'якшення всіх перерахованих вище правил. В середині липня документ з четвертої спроби прийнято в першому читанні та направлено на доопрацювання. Після цього законопроект зник з очей більш ніж на півроку.

До другого читання документ підготували вже в березні поточного року. Але до порядку денного парламенту він не потрапив. Тоді пивовари написали лист бізнес-омбудсмена Альґірдас Шемета, який, як запевнили ЛІГА.net учасники ринку, посприяв тому, щоб документ був представлений на розгляд Радою в другому читанні і внесено до порядку денного.

Прокоментувати ситуацію в офісі бізнес-омбудсмена вчора не встигли. Але в розпорядженні ЛІГА.net є копія листа Шемети на ім'я спікера Андрія Парубія.

Шанси є

Пивовари налаштовані рішуче: вони сподіваються, що законопроект в парламенті буде прийнятий. Адже, за даними асоціації Укрпиво, ринок стрімко падає з 2008 року. Як запевнила ЛІГА.net глава Укрпива Галина Коренькова, експертна оцінка обсягу виробництва пива по Україні (крім пива безалкогольного та пива з вмістом алкоголю менше 0,5% і обсягів по Криму) за півроку 2016- го - 90,0 млн дал, що становить 91,7% до аналогічного періоду 2015 року. За підсумками року прогнозується падіння виробництва на 23%.

"Законопроект щодо дерегуляції ринку пива, незважаючи на затяжний характер його розгляду, все ще актуальний для нас. Більшість норм, які ми б хотіли скасувати для пива, були розроблені для регулювання міцного алкоголю, і практика їх застосування в ЄС відсутня. Майже ніде в Європі ви не знайдете заборони на використання брендованих парасольок на літніх майданчиках кафе, або підтримку футбольних матчів. Не кажучи вже про вимогу отримувати цілу масу нових дозволів, ліцензій та сертифікатів, які не тільки ускладнюють життя наших фахівців, а й створюють штучні бар'єри для ведення бізнесу ", - говорить генеральний директор компанії Carlsberg Ukraine Євген Шевченко.

Денис Хренов, в.о. генерального директора компанії САН ІнБев Україна, розповідає, що зараз прийняття цього законопроекту необхідно, оскільки у держави немає додаткового адміністративного та кадрового ресурсу на тисячі зайвих дозволів і перевірок. При цьому в Україні сьогодні виробляється понад 880 найменувань піва.По його словами, завдяки тому, що брендоване обладнання забороняти, у разі прийняття законопроекту, не стануть, галузь заощадить щонайменше $ 520 млн, які гравці галузі вклали в торгове обладнання. "Складно уявити заборону брендировать пивні келихи де-небудь в Європі, ще складніше пояснити навіщо він потрібен", - говорить він. Також Хренов дивується, навіщо пивоварам заборонили спонсорувати окремі заходи та організації.

З нетерпінням чекаю полегшення регуляторних норм і дрібні пивовари. "Без скасування численних ліцензій, атестацій, сертифікацій малим пивоварам не вижити", - говорить власник міні-пивоварні в Коломиї Роман крутка. Нагадаємо, глава Союзу європейських пивоварів П'єр-Одівер Бержерок, повідомляв про те, що сьогодні в ЄС нараховується понад 6 500 пивоварних заводів і постійно відкривається нові невеликі підприємства, тому що податкове навантаження в багатьох країнах на них знижена. "Є розуміння того, що за рахунок невеликих пивоварень розвиток галузі буде більш динамічним - для невеликих виробників поріг входу на ринок досить низький. Однак тут важливо відзначити, що пільги для невеликих пивоварів ні в якому разі не компенсуються за рахунок великих ", - говорить Бержерон.

Очікують з нетерпінням прийняття законопроекту і ТБ-групи. "Якщо пивні бренди відновляться в прямій рекламі, це буде вигідно для телегруп. Адже з середини минулого року, після переходу пивних брендів з прямої реклами в телеспонсорство, обсяг цієї категорії скоротився вдвічі ", - говорить Андрій Партика, генеральний директор StarLight Sales. Він додає, що пряма реклама є дуже ефективним інструментом для виведення на ринок нових брендів. "Це посилює конкуренцію на ринку, і від цього виграє споживач - і в ціні, і в якості", - говорить він.

За словами Партики, заборона на рекламу пива в найбільшою мірою вдарила саме по телебаченню. "На радіо назви брендів, в тому числі алкогольних, можуть звучати і вдень - при фактичній відсутності різниці між спонсорської комунікацією і прямою рекламою. В інтернеті з певними обмеженнями реклама пива і алкоголю також показується вдень. Законодавцям слід враховувати європейський принцип технологічного нейтралітету, який передбачає рівноправність різних медіа, коли мова йде про заборони і обмеження ", - говорить Партика.

За словами екс-глави Держінспекції з питань захисту прав споживачів Ольги Соколової, рекламу пива відновити варто хоча б для того, щоб споживач зміг відрізнити якісний продукт від контрафактного. При цьому, говорить вона, за роки її роботи в інспекції (2012-2015 рр), скарг на якість пива від споживачів не надходило.

Відразу кілька депутатів в комітеті податкової та митної політики комітеті з питань агрополітики та змемельних відносин повідомили, що шанси на прийняття у документа є. "Однак поки на порядку денному гостро стоїть питання бюджетування та податкового навантаження на аграріїв", - повідомив один зі співрозмовників.

Раніше повідомлялося про те, що 
http://finance.bigmir.net/business/
Важлива інформація:http://lingvoportal.blogspot.com
Фотографії по темі
Читайте також:
Комментарії 0
avatar
Copyright © 2016 INFOPORTAL